ZABAWY MANIPULACYJNE – w rozwoju dziecka zabawy manipulacyjne występują najwcześniej. Są one ważnym czynnikiem rozwoju umysłowego dziecka. Mają na celu uczenie sprawności manualnej, kształtują i rozwijają wyobraźnię, wspomagają koordynację ruchową, uczą kreatywnego myślenia. Dlatego codziennie budujemy z klocków, ustawiamy piramidy, nakładamy elementy na piramidę, układamy pierwsze puzzle i drewniane układanki.
ZABAWY RUCHOWE – są to zabawy nastawione na rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej dziecka, koordynacji ruchowej oraz prawidłowej postawy ciała. Skakanie, turlanie się po dywanie, przechodzenie przez tory przeszkód, tunele oraz naśladowanie konkretnych ruchów wykonywanych przez wychowawcę sprawiają, że nasze maluchy szybko pokonują nowe, ruchowe trudności.
BAJKOTERAPIA – to mówiąc najprościej – terapia przez bajki. Chyba wszystkie dzieci lubią ich słuchać. Czytając określone bajki można dziecku pomóc w wielu trudnych dla niego sytuacjach emocjonalnych, ale przede wszystkim jest to doskonała metoda relaksacyjna. Odpowiednio dobrane i opowiedziane albo przeczytane historie mogą doskonale wyciszyć, choćby przed snem, po dniu pełnym wrażeń!
PROFILAKTYKA LOGOPEDYCZNA – zabawy i ćwiczenia logopedyczne wspierają prawidłowy rozwój mowy dzieci. Prowadzone przez naszą nauczycielkę ćwiczenia uczą dzieci prawidłowego oddychania, regulowania siły wydechu, usprawniając aparat artykulacyjny. Zabawy logopedyczne z wykorzystaniem atrakcyjnych pomocy, np. kolorowych piórek, słomek czy balonów, są stałym elementem nauki w grupie żłobkowej.
MUZYKOTERAPIA – dzieci, które od najwcześniejszych lat maja okazję do słuchania różnorodnej muzyki, staja się wrażliwsze nie tylko pod względem muzycznym, ale również emocjonalnym, plastycznym i społecznym. Poprzez muzykę dziecko kształci swoje zdolności i zainteresowania, uczy się prostych operacji myślowych, co w rezultacie daje trwały efekt poznawczy i rozwojowy. Dlatego przy codziennych zabawach towarzyszy nam różnorodna muzyka z użyciem prostych instrumentów muzycznych.